reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Katarina Pisutova

Katarina Pisutova

Bloger 
  • Počet článkov:  127
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komunitný projekt v Ugande (www.lakebunyonyi.net), americký manžel, dve dcéry, online vzdelávanie a chuť cestovať a objavovať nové veci... Zoznam autorových rubrík:  africký životamerický životlen tak kecamSúkromnéNezaradené

reklama

Súkromné

S deťmi na ozajstné africké safari - a prečo nie?

Katarina Pisutova

S deťmi na ozajstné africké safari - a prečo nie?

Ktosi mi poslal linku na zaujímavý blog s priliehavým názvom Travel the World with a Five Year Old http://www.riderbymyside.com/post/3920965231/no-house-no-job-travel-the-world-with-a Blog zaznamenáva zážitky z ciest americkej rodiny s päťročným synom na ceste okolo sveta a tento konkrétny článok  popisuje ako dospeli k rozhodnutiu, že ak chcú cestovať a vidieť svet, tak namiesto výhovoriek, že po tridsiatke sa už treba usadiť a keď má človek deti, už sa cestovať nedá, sa treba jednoducho zbaliť a ísť...

  • 27. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 954x
  • 23
Skočiť do toho po hlave...

Katarina Pisutova

Skočiť do toho po hlave...

Mala som 26 rokov a myslela som si, že viem čo robím. Mala som dlhé biele šaty, úžasný klobúk a po boku spolužiaka zo strednej školy. Poznali sme sa už veľmi dlho, mali sme podobné rodinné zázemie, veľa spoločných záujmov, kamarátov... a ľúbili sme sa. Drobné rozdiely predsa prekonáme....

  • 4. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 845x
  • 9
Načo je dobrá taká menšia životná kríza.

Katarina Pisutova

Načo je dobrá taká menšia životná kríza.

V septembri 2006 sa mi to nejako nakopilo. Stresovali ma deti práve v tom najdobrodružnejšom lezúnskom a nebezpečnom žiarlivom veku, predaj môjho bratislavského bytu, ktorý bol 13 rokov mojím domovom a balila som sa aj s deťmi na ďalší pobyt v Ugande, ktorý mal byť tentoraz rok a pol v kuse.

  • 8. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 179x
  • 23
Mami, ja nikdy nebudem mať deti!

Katarina Pisutova

Mami, ja nikdy nebudem mať deti!

Závažné rozhodnutie. Znie to, ako by to moja päťročná prvorodená myslela vážne, tak začínam pátrať po dôvodoch...

  • 29. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 559x
  • 49
Moja internetová láska alebo občas niet nad intuíciu...

Katarina Pisutova

Moja internetová láska alebo občas niet nad intuíciu...

Romana som najskôr stretla osobne. Na veľkej konferencii - plno ľudí, prehodili sme spolu niekoľko zdvorilých viet, vymenili vizitky. Poslal mi mail približne o rok neskôr, keď našiel niekde založenú vizitku. Ja som sa vtedy práve spamätávala z rozchodu s priateľom a začali sme si písať. A písať a písať...

  • 5. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 192x
  • 155
reklama
Mamíííííííí!

Katarina Pisutova

Mamíííííííí!

Obyčajná nádcha. Plný nos, trochu kašľa, žiadna teplota. Cez deň to moju päťročnú ratolesť ani nespomalí. V noci si spomenie, že je strašne chorá...

  • 18. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 706x
  • 38
Môj teleworking

Katarina Pisutova

Môj teleworking

Vraj už online prácu z domu pozná aj náš zákonník práce. A vraj takto zamestnávajú ľudí predovšetkým firmy v oblasti IT. Ale nie iba oni. Online sa dá nielen študovať, ale aj učiť v širokej škále odborov, robiť poradcu či konzultanta v mnohých oblastiach, organizovať akcie, kampane, reklamu, atd. Jasné, nedá sa tak robiť všetko – chirurg by ma asi cez Internet nezoperoval ani kaderníčka neostrihala, ale možností postupne pribúda.

  • 13. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 081x
  • 19
On je ešte malý, tomu by nerozumel...

Katarina Pisutova

On je ešte malý, tomu by nerozumel...

Môj kamarát sa rozvádza. Stáva sa... Má päťročného syna.

  • 6. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 107x
  • 26
Ako som nepremyslene dieťa do ZOO vzala

Katarina Pisutova

Ako som nepremyslene dieťa do ZOO vzala

Po roku a pol v Ugande som bola na mesiac na Slovensku a snažila som sa stretnúť všetkých kamarátov, prebrať všetky novinky... Mama mi potomstvo občas postrážila, občas mala niečo iné na práci, tak som niektoré stretnutia absolvovala aj s deťmi. I vzala som dvojročnú dcéru do bratislavskej ZOO.

  • 26. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
A som zase študentka…

Katarina Pisutova

A som zase študentka…

Beznádejne som závidela spolužiakom a spolužiačkám, ktorí už na strednej škole vedeli čím by chceli byť a čo by chceli v živote robiť. Ja som nemala ani bledomodrý šajn a prísť na to, čo by som vlastne chcela v živote robiť mi trvalo ešte roky rokúce…

  • 15. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 37
reklama
Treba z neho predsa vychovať chlapa!

Katarina Pisutova

Treba z neho predsa vychovať chlapa!

Rozvádza sa mi kamarátka s päťročným synom. Stáva sa to. Ako mnohé iné, ani ich manželstvo zdá sa neunieslo príchod dieťaťa do rodiny. Okrem nevery a problémov medzi sebou ale zistili, že majú aj diametrálne odlišný názor na to, ako vychovávať dieťa. Ona by vytúženému potomkovi zniesla modré z neba, on trvá na tom, že z neho treba vychovať tvrdého chlapa.

  • 7. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 69
Chcete dať svojmu dieťaťu nezvyčajné meno?

Katarina Pisutova

Chcete dať svojmu dieťaťu nezvyčajné meno?

Pôvodne som bola hlboko presvedčená, že moje deti budú mať pekné slovenské mená. Veď ako sme sa vždy smiali známym, ktorí si doma vychovávali Nicolettky Strakové, či Jeanettky Slivkové.

  • 31. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Ako som sa nakoniec vegetariánkou nestala…

Katarina Pisutova

Ako som sa nakoniec vegetariánkou nestala…

Čoraz viac mojich kamarátov a známych sa vydáva na cestu vegetariánstva, čiže jednoducho nejedenia mäsa. A na mňa ich presvedčenie o tom, že nie je správne, aby nejaká tá kravička, prasiatko, či kuriatko muselo kvôli môjmu obedu umrieť postupne začalo mať vplyv a začala som zvažovať, že by som sa snáď mohla aj ja touto cestou vydať. Veď kvôli syru, maslu a vajčkám nikto neumrie a môžem si ich dopriať naďalej a možno sa takto aj k trochu zdravšiemu menej mastnému štýlu stravovania dopracujem...

  • 27. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 36
Ako je to so sexuálnymi inštinktami...

Katarina Pisutova

Ako je to so sexuálnymi inštinktami...

Poznáte teóriu o inštinkte pre zachovanie rodu? Podľa nej sa samec pre zachovanie rodu snaží oplodniť čo najviac samíc, aby počal čo najviac mláďat, aby ich čo najviac prežilo... A samica, tiež v záujme zachovania rodu hľadá stabilitu a snaží sa si jedného samca udržať dlhodobo – aby pomohol chrániť mláďatá, kým sa budú o seba vedieť postarať sami. Ja som tú teóriu prvý raz počula z úst neverného manžela, ktorý na základe tohto zdôvodnenia tvrdil, že on za to nemôže, to je predsa prirodzený inštinkt a manželka by to mala chápať...

  • 13. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 39
Ako byť dobrou matkou?

Katarina Pisutova

Ako byť dobrou matkou?

Keď som prvý raz otehotnela, tak som sa vrhla na príslušné knižky, materské časopisy – a prečítala toho možno až priveľa. Všetky články, ktoré popisujú to úžasné šťastie, kolegyne a kamarátky, popisujúce ako sa im zmenil život, všetky priority, ako sú deti to najdôležitejšie, najkrajšie a najlepšie na svete...

  • 23. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
reklama
Aj vy sa snažíte vychovať bilingválne dieťa?

Katarina Pisutova

Aj vy sa snažíte vychovať bilingválne dieťa?

Vraví sa, že ak dáte dieťaťu odmalička viac jazykov, dávate mu do života niečo navyše, bude preň ľahšie sa nekôr naučiť ďalšie jazyky, bude mať viac možností atď... Mám pocit, že dnes trend učenia angličtiny od úplne čo najútlejšieho veku sa u nás rozbieha na plné obrátky. Angličtina v škôlkach frčí naplno, súkromné škôlky, ktoré sú schopné poskytnúť native speakerov zarábajú na vysokom školnom. Možno je to v niektorých prípadoch aj tak trochu otázka prestíže. K akým životným úspechom to tým deťom dopomôže asi ukáže až čas...

  • 3. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 41
Ako som sa hlúpo do šoférovania hrabala...

Katarina Pisutova

Ako som sa hlúpo do šoférovania hrabala...

Vodičák som si urobila ešte na strednej škole v rámci lacnej celotriednej akcie, potom som roky nejazdila, nakoľko nebolo na čom. Až takých 10 rokov neskôr moji rodičia upgradovali svojho tátoša a ponúkli mi 20ročnú škodovečku. Tak som absolvovala nejaké tie cvičné jazdy a potom poďho premávať po Bratislave so smrťou v očiach a štyridsiatkou na tachometri. Časom sa to ale nejako rozchodilo, prestala som permanentne brzdiť premávku, postupne som sa uvoľnila a zistila, že ma šoférovanie vlastne baví. A s prvými úspechmi prišlo aj radostné prvotné nadšenie a sebavedomie...

  • 31. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Prečo som sa stala Rómkou iba na 5 minút.

Katarina Pisutova

Prečo som sa stala Rómkou iba na 5 minút.

Pôvodne sme si s manželom vraveli, že si urobíme svadbu na Slovensku, keď sme ale zistili koľko papierov potrebuje cudzinec na to, aby sa u nás mohol oženiť, začali sme zisťovať, čo je potrebné na svatbu v New Yorku. Nie veľa. Pokiaľ jeden z dvojice má pobyt v príslušnom distrikte, tak druhému stačí pas a platné víza, t.j. byť v USA legálne. Bola som vtedy práve na niekoľko dní v New Yorku, tak sme sa to vybrali overiť.

  • 3. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 35
reklama
SkryťZatvoriť reklamu