reklama

Mami, však stlačím tu a keď nefunguje, tak stlačím inde, nie?

Niekedy minulý rok zrazu moji rodičia v Bratislave prestali odpovedať na maily. Skype tiež nefungoval a ja som prežila nikoľko chvíľ paniky, kým ma napadlo, že spojiť sa s nimi cez oceán okrem internetu môžem aj cez telefón...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Tak som sa dozvedela, že dôvod na paniku nie je, rodičia iba zmenili internetového providera a majú problém s inštaláciou nového pripojenia. Nakoniec inštalácia čakala takmer mesiac, kým som sa dostavila do Bratislavy na plánovanú návštevu.

Na stole u rodičov som našla neotvorenú krabicu s modemom a dozvedela som sa, že krabica čaká na mňa, „experta", aby som pripojenie nainštalovala. Nie, ani pri najlepšom preháňaní sa nepovažujem za sieťového experta, ale krabicu som aj tak otvorila, dúfajúc, že nájdem nejaké inštrukcie, či návod, ktoré budem schopná sledovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Návod som našla a nebol problém. Návod mal tri kroky a pozostával zo zastrčenia tuším žltého kábla do DSL zástrčky, modrého do modemu, zeleného z modemu do počítača a po naštartovaní sa počítač pripojí automaticky. Zvládla som. Následne som ukázala návod rodičom s tým, že však toto je predsa na úrovni cvičenej opice a ak by oni sami krabicu otvorili a na návod sa pozreli, mohli byť online už o niekoľko týždňov skôr.

Usmiali sa na mňa: „Tomu nerozumieš, to je tá naša generácia. My na technológie potrebujeme expertov. Bárs aj na úrovni cvičených opíc." Keď generácia, tak generácia.

Toť nedávno som sa snažila doma nastaviť wireless modem. Prečítala som návody, posťahovala ďalšie z Internetu, preklikávam sa cez jedno menu za druhým a nie a nie ponastavovať parametre správne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja šesťročná ratolesť sa mi pozerá ponad plece a komentuje. Zatiaľ číta pomaly a koktavo, takže pri mojom preklikávaní obrazoviek nemá šancu tušiť, čo a aké inštrukcie sa snažím sledovať. Ale je jej to všetko jasné: „Prečo to všetko čítaš, však preklikaj, keď to nebude fungovať, naklikáme ináč." V zúfalstve som preklikala... Na tretí pokus sme mali parametre správne, aj keď dodnes neviem čo som kde ponastavovala. A dcéra to ukončila: „Však počítač je na klikanie, nie na čítanie".

Hmmm, tak na tých generačných rozdieloch asi niečo bude. Naši rodičia potrebujú expertov, my potrebujeme návody a naše deti klikajú a nič ďalšie im k tomu netreba...

Katarina Pisutova

Katarina Pisutova

Bloger 
  • Počet článkov:  127
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komunitný projekt v Ugande (www.lakebunyonyi.net), americký manžel, dve dcéry, online vzdelávanie a chuť cestovať a objavovať nové veci... Zoznam autorových rubrík:  africký životamerický životlen tak kecamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu