reklama

Keby som sa vydávala kvôli imigrácií, tak si ulovím Kanaďana...

Pri minulomesačnej návšteve Bratislavy mi ktorýsi z mojich kamarátov povedal, že síce okľukou cez Ugandu, ale predsa som len nakoniec dosiahla onen stereotyp. Stereotyp Slovenky vydatej za Američana, aby sa mohla presťahovať do Amerického raja a potom natrafí na problémy s hľadaním práce, kamarátov, zdravotného poistenia atď.  A ja trvám na tom, že svojho Američana som si mohla iba ak z lásky zobrať, lebo keby som si cielene hľadala manžela z krajiny, kam chcem imigrovať, Američana by som si nebrala. Bol by to Kanaďan.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (47)

V rokoch 2000-2003 som študovala na University of British Columbia v kanadskom Vancouveri a odvtedy môj dojem, že Kanada je najpríjemnejšia krajina na imigráciu neprekonali ani roky v Prahe, Ugande, či New Yorku...

Kanaďania používajú metrický systém. Už som v New Yorku vyše dvoch rokov, ale keď mi dcéry ochorejú, stále mätiem ich lekárku nahlasovaním teplôt v stupňoch Celzia, lebo Fahrenheity nezvládam. Vzdialenosti tvrdohlavo vyjadrujem v metroch a kilometroch a nikto mi nerozumie. Keď mi minule kamarátka láskavo napísala recept na jej super špeciálny koláč, vedela som z toho správne pochopiť akurát tak čas pečenia. Objemové jednotky prísad a teplota rúry boli problém.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kanaďania sú tolerantní k cudzincom. Nie, že by ľudia v našej rurálnej časti štátu New York tolerantní neboli. Ale celkom často sa mi stáva, že vzhľadom na to, že ja som z tej istej časti Európy ako oni prišla o tri generácie neskôr musím mnohým spočiatku tak akosi ukazovať, že sme aj u nás civilizovaní. To sa mi vo Vancouveri nestávalo.

Skôr naopak. Pamätám si pani, ktorá sa mi tam prihovorila v autobuse. Po troch vymenených vetách radostne spľasla rukami a zahlásila: „Jeeeej, to je nádherný prízvuk, čo máte. To máte odkiaľ?"

Môj kanadský domáci Jeff mal pre vysvetlenie tohto javu svoju vlastnú teóriu o kanadskej paranoi. Tvrdil, že Kanaďania sa boja toho, aby neboli zamerikanizovaní a pohltení väčším susedom a zúfalo sa chytajú každej slamky, ktorou by sa mohli odlišovať. Takže si zakladajú na tom, že Kanada nie je „melting pot" ako USA, ale mozaika rôznych kultúr a odlišnosti vrátane všakovakých prízvukov a tie sa tým pádom považujú za pozitívne. Možno na tom čosi je...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale čo už. Ja som sa narodila na nesprávnej strane plota, ktorý sme do roku 1989 mali toť za humnami a môj manžel na nesprávnej strane 49. rovnobežky. V Kanade asi tak skoro žiť nebudem. Je ľahšie sťahovať sa do krajiny, v ktorej aspoň jeden z nás má pracovné povolenie a navyše ten môj chlap tvrdí, že tak ďaleko na sever je podľa neho na život príliš zima. Jemu je najlepšie v tej Ugande... Však vravím, že som si ho brala z lásky...

Katarina Pisutova

Katarina Pisutova

Bloger 
  • Počet článkov:  127
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komunitný projekt v Ugande (www.lakebunyonyi.net), americký manžel, dve dcéry, online vzdelávanie a chuť cestovať a objavovať nové veci... Zoznam autorových rubrík:  africký životamerický životlen tak kecamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu