reklama

Job Interview

Hľadám prácu. Na americkom vidieku a v kríze. Zasa som niečo dobre vymyslela.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Ani nie som náročná. Chcela by som čosi v mojom odbore, v rozumnej dojditeľnosti (čo samo o sebe je problém, vzhľadom na to, že bývam v mestečku so 700 obyvateľmi), dobre platené, najlepšie na čiastočný úväzok, alebo plne či čiastočne online z domu, aby som aj nejaký čas s mojimi deťmi mohla stráviť. A čuduj sa svete, nedarí sa mi. Na väčšinu pozícií na blízkom okolí som s mojimi vysokoškolskými titulmi prekvalifikovaná, na tých pár, ktoré by mi pasovali majú uchádzačov spústy a v takejto situácií väčšina zamestnávateľov radšej príjme niekoho iného, než sa trápiť s overovaním nejakých referencií cez oceán.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navyše, neviem v tom chodiť. Svoju prvú prácu po skončení školy v roku 1992 som dostala po známosti a akonáhle som sa etablovala v malej profesionálnej komunite na Slovensku, všetky ďalšie práce a projekty som dostala ako ponuky. Priniesť životopis bola iba formalita. Písať žiadosti, motivačné listy, vysvetľovať na pohovoroch aká som skvelá a šikovná? To som nikdy nerobila. Až teraz. Nikto tu o mne nepočul, nikto netuší, že existujem, ani akú skvelú prácu som za posledné roky robila a ak chcem zamestnanie, tak na tom musím popracovať. Viem, môžem si za to sama, načo som sa sem trepala.

Ale pomaly sa učím. Už dokážem moje skúsenosti a vzdelanie v motivačnom liste popísať ako skvelé bez akýchkoľvek zaváhaní a pochybností. Na pohovoroch už nie som nervózna (čo horšie ako neprijatie ma v prípade neúspechu môže čakať?), bez hanby rozprávam, ako všetko zvládnem, nič nie je problém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Včera som to ale zvrzala parádne. Malá súkromná vysoká škola, necelá hodinka jedným smerom na dochádzanie. Miesto v mojom odbore, dokonca také, že dva dni v týždni by som pracovala z domu. Po dvoch telefonických kolách pohovoru sedím v konferenčnej miestnosti s výberovou komisiou. Pohovor má príjemnú neformálnu atmosféru, dali mi kávu, usmievajú sa na mňa, vtipkuje sa. Otázky sa ale sypú a viem, že sledujú moje reakcie a počúvajú moje odpovede.

Som sebavedomá, pozitívne naladená, všade som bola, všetko viem, ide mi to dobre. Po profesionálnych otázkach prejdú na psychologické. Ako zvládam stres, či sa ľahko rozčúlim atď. A potom ako zvládam multitasking, časový manažment, priority? A ja som sa dopustila úprimnej a neprofesionálnej odpovede: „Samozrejme, že výborne, mám predsa dve deti predškolského veku, to je multitasking 24/7".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zasmiali sa, mysleli si, že vtipkujem... nemiestne... Ale fakt, 10 rokov projektového manažmentu mi nedalo toľko tréningu v robení 256 vecí naraz, prioritizovania, či stresového manažmentu ako moje dve dcéry...

Katarina Pisutova

Katarina Pisutova

Bloger 
  • Počet článkov:  127
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komunitný projekt v Ugande (www.lakebunyonyi.net), americký manžel, dve dcéry, online vzdelávanie a chuť cestovať a objavovať nové veci... Zoznam autorových rubrík:  africký životamerický životlen tak kecamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu