reklama

Imigračné "radosti".

Každá krajina sa snaží chrániť a hľadá možnosti, ako si žiadateľov o imigráciu pretriediť. Imigrančí úradníci sú platení za to, aby spravili imigračný proces zložitým. Kedysi som si vybavovala pobyt v Kanade, pre seba, manžela a dve deti pobyt v Česku, mám zážitky s s imigračnými úradníkmi v Ugande a vybavovala som pozvania a pobyty pre pár Afričanov a Ázijcov na Slovensku. Neoakávala som, že proces získania Zelenej karty v USA bude rýchly či jednoduchý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Kanaďania ma poslali na roentgenové snímky pľúc trikrát, lebo informácia o mojom TB očkovaní sa im nezdala dostatočná a prvé dve snímky dostatočne jasné. V Prahe ma nechali stáť dve a pol hodiny v rade s dvojemsačnou dcérou na rukách, aby mi keď som pristúpila k okienku oznámili, že sa blíži koniec úrandých hodín a ja budem prvá, ktorú už dnes nevybavia. V Ugande nás síce čakať nenechali a chovali sa príjemne, ale žiadali o 1000 USD na osobu na rok za pobytové víza. V Bratislave ma síce veľmi ľudsky poľutovali, že vybehávam pobyty pre Afričanov so štvormesačným dieťaťom v náručí, ale aj tak ma poposielali po celom meste po rôzne pečiatky, kolky a potvrdenia. Ilúzie o jednoduchosti vybavenia pobytu kdekoľvek pre kohokoľvek som si nerobila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Utešovala som sa ale tým, že moja žiadosť o americkú Zelenú kartu snáď ani nemôže byť jednoduchšia. Som vydatá za občana USA vyše sedem rokov, máme dve deti, žili sme celý čas spolu mimo USA, teraz sa sťahujeme. Pri dvoch spoločných dcérach som mala pocit, že ťažko môže niekto pochybovať o tom, že by naše manželstvo bolo autentické.

Vyplnenie formulárov mi aj tak trvalo niekoľko týždňov. Viem, mohla som investovať pár tisíc dolárov a najať si na to právnika, ale myslela som si, že predsa s dvoma yvsokoškolskými titulmi, inteligenciou a jednoduchým prípadom nejaké tie formuláre zvládnem.

53 dní po odoslaní formulárov (mám nárok na odpoveď do 60 dní) som dostala list, že podľa riadku toho a toho na tej a tej strane inštrukcií musí môj manžel ešte doplniť dodatočnú finančnú informáciu. Až ju doplním, začne sa mi nanovo a od začiatku počítať čas vybavenia mojej žiadosti, ktorý je v priemere 9 mesiacov. Vravím si fajn, toto je cena za peniaze ušetrené na právnikovi. Informáciu sme pripravili, poslali a čakali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O ďalších tentoraz až 56 (stále v limite) dní máme novú žiadosť o doplnenie. Zaslaný bankový výpis síce obsahoval jeho meno, adresu a dátum narodenia ale nie Social Security Number, takže nie je isté, že je to skutočne on a treba im poslať výpis nový.

To už mi veci prestávali byť celkom jedno. Namiesto deviatich mesiacov ma čaká minimálne 13 (keďže štyri mesiace sme už stratili), pracovné povolenie v nedohľadne, úspory sa stenčujú a sťažovať sa veľmi nemôžem, lebo však som odpoveď vždy dostala v termíne.

Manžel hovorí, že to nie je od nich pekné, že to takto naťahujú vždy na poslednú chvíľu, zavoláme im, požiadame, že by nenaťahovali. Vravím, čo blbneš, nič predsa neporušili, všetko bolo v termíne, môžeme si za to sami, nikto sa s nami baviť nebude.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čuduj sa svete, oni sa s nami bavili. 10 dní po telefonáte som dostala dočasné pracovné povolenie, o týždeň neskôr pozvanie na interview, zelenú kartu som držala v ruke necelých deväť mesiacov od podania žiadosti - ako keby som v papieroch žiadne zmätky nenarobila.

Doteraz nechápem. Ale nesťažujem sa...

Katarina Pisutova

Katarina Pisutova

Bloger 
  • Počet článkov:  127
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komunitný projekt v Ugande (www.lakebunyonyi.net), americký manžel, dve dcéry, online vzdelávanie a chuť cestovať a objavovať nové veci... Zoznam autorových rubrík:  africký životamerický životlen tak kecamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu