reklama

Nevedia kde je Slovensko? No a čo...

Fakt. Pocestovala som, požila inde, zistila, že pre každého je „to doma" iné a ináč nakrajšie a najlepšie a prestalo mi vadiť, že iní o Slovensku nepočuli, nevedia a mýlia si ho povedzme zo Slovinskom. Neraz sa mi stalo, že som si pomýlila Litvu s Lotyšskom, či Kazachstan s Kyrgizstanom, prečo by zámena Slovenska a Slovinska mala byť iným omylom?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (155)

Často som stretla cudzincov, ktorí o Slovensku nepočuli a nič o ňom nevedia, ale sú zvedaví a radi sa niečo dozvedia. Tak sa rozprávame a je to fajn. Najkomickejšie to asi bolo, keď som stretla mladého muža z Kajmánskych ostrovov. On si nebol istý, či je Slovensko v Európe, alebo v Ázii a ja som si nebola istá, či sú Kajmány v Atlantiku, či Pacifiku. Nakreslili sme si navzájom mapy a obaja sa niečo dozvedeli.

Sú tiež cudzinci, ktorí o Slovensku nepočuli, nič o ňom nevedia a ani vlastne nemajú veľký záujem sa dozvedieť. No a čo, aj to je v poriadku. Sú krajiny, ktoré ma fascinujú a krajiny, o ktorých viem málo ba takmer nič a nikdy ma nenapadlo vyvinúť iniciatívu, aby som sa dozvedela viac. Niekoľkokrát som na rôznych konferenciach stretla ľudí povedzme z takého Moldavska. Rozprávala som sa s nimi väčšinou o témach konferencie a nikdy ma akosi nenapadlo sa zaujímať o to, aký je vlastne v takom Moldavsku život. Dodnes to neviem. No a čo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sú aj ľudia, ktorí o Slovensku nepočuli, nič o ňom nevedia, ale majú pocit, že vedia a chovajú sa ku mne podľa toho. To sú ti jediní, ktorí ma vedia vytočiť.

Pred niekoľkými rokmi ma cez webstránku môjho vtedajšieho bratislavského zamestnávateľa našla vzdialená príbuzná z Illinois. Robila si genealogický výskum svojich koreňov, prišla k môjmu priezvisku a vygooglila moju mailovú adresu. Vysvitlo, že áno, takých 4-5 generácii dozadu asi naozaj príbuzné sme. Tak mi moja nadšené novonájdená sesternica poslala fotografie všetkých amerických príbuzných a svojho rodného mestečka a opýtala sa ma, či u nás na Slovensku máme elektrický prúd.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi by som bez elektriny ťažko bola na Internete, ale dobre. V ďalšom maili som už dostala fotografie domu a auta s poznámkou, že aspoň uvidím, ako poriadny dom a auto vyzerajú, lebo u nás také niečo určite nemáme. To ma vytočilo natoľko, že som namiesto nášho paneláku išla odfotiť jednu z víl pod Slavínom a namiesto mojej Škodovky jej poslala fotografiu vládneho bavoráku, že nech aj ona vidí „poriadny dom a auto".

Viem, bolo to detinské, ale predsudky ľudí vytáčajú. Aj tie naše voči ostatným.

Katarina Pisutova

Katarina Pisutova

Bloger 
  • Počet článkov:  127
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komunitný projekt v Ugande (www.lakebunyonyi.net), americký manžel, dve dcéry, online vzdelávanie a chuť cestovať a objavovať nové veci... Zoznam autorových rubrík:  africký životamerický životlen tak kecamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu