reklama

Ako som sa nakoniec vegetariánkou nestala…

Čoraz viac mojich kamarátov a známych sa vydáva na cestu vegetariánstva, čiže jednoducho nejedenia mäsa. A na mňa ich presvedčenie o tom, že nie je správne, aby nejaká tá kravička, prasiatko, či kuriatko muselo kvôli môjmu obedu umrieť postupne začalo mať vplyv a začala som zvažovať, že by som sa snáď mohla aj ja touto cestou vydať. Veď kvôli syru, maslu a vajčkám nikto neumrie a môžem si ich dopriať naďalej a možno sa takto aj k trochu zdravšiemu menej mastnému štýlu stravovania dopracujem...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Jedinečná príležitosť pre môj stravovací experiment sadostavila počas môjho prvého semestrálneho študovacieho pobytu vo Vancouveri.Bola som tam sama, žiadni slovenskí známi, či kamaráti, ktorí by eventuelneboli svedkami môjho zlyhania – a hlavne, objavila som čaro etnických kuchýň.

Tak som sa nadšene štyri mesiace napchávala čínskouzeleninou, thajskými rezancami, mexickými plackami a ďalšímu dobrotami a namäso ani nepomyslela. Joj, tak som sa dobre cítila, spokojná sama so sebou a stým, ako sa mi darí. A potom prišla skúška pravdy…

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poľskí známi ma poprosili o malú láskavosť. Mali vtedy domanového mladého psíka – krásna zmeska kokršpaniela, radostné šteniatko, presne vtom topánkovo-a všetko-žužlacom veku. Celá rodina potrebovali na deň odísť, takma požiadali, či by som im nemohla v ten deň babysittovať psa. Dovtedy ho domasamého nenechali, a ožuvanie celého domu, vrátane elektrických káblov si tiežveľmi neželali.

Títo ľudia mi pri príchode do Kanady veľmi a nezištnepomohli, nebolo o čom, neváhala som, zbalila svoje študijné materiály apripravila sa na strávenie pokojného dňa s milým šteniatkom. Pani domáca predodchodom z domu iba mávla smerom ku chladničke spôsobom “Až budeš hladná, vezmisi čo chceš”.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak sme trávili pekný spoločný deň, psík sa choval pekne,ja som študovala, až prišiel čas obeda a ja som otvorila chladničku. A tam tobolo. Prerastený, voňavý, tučnučký a mastný – najkrajší kus úplne nedzravejslaniny, aký som kedy videla. Vydržala som mu odolávať necelých 20 minút, potomsom štvormesačné snaženie hodila za hlavu a jediný dôvod, prečo som ten kusnezdravého potešenia nezbaštila úplne celý je iba ten, že mi bolo jasné, ženiečo takéto voňavé a úplne východoeurópske nemohli moji známi kúpiť v bežnomkanadskom supermarkete ale draho v niektorom z malých poľských obchodíkov…

Mojej nemäsovej diéte tým pádom odzvonilo a ja som sa muselasama so sebou a pred sebou zmieriť s tým, že občasným žrútom mastnýchnezdravostí už asi ostanem. Dnes teda naďalej fungujem na “občasnom” princípe,nemusím mäso aj pár týždňov či mesiacov, potom si kúpim kus slaninky, čiklobásky a nehorázne si ho užijem…

Katarina Pisutova

Katarina Pisutova

Bloger 
  • Počet článkov:  127
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komunitný projekt v Ugande (www.lakebunyonyi.net), americký manžel, dve dcéry, online vzdelávanie a chuť cestovať a objavovať nové veci... Zoznam autorových rubrík:  africký životamerický životlen tak kecamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu