reklama

Prečo sa toľko Sloveniek vydáva za cudzincov?

Netuším, či na to existujú nejaké štatistiky, ale je to taký môj súkromný dojem. Mám pocit, že stále viac mojich kamarátok a známych sa vydáva do cudzích krajín...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (59)

Poznám niekoľko dievčat, ktoré sa (väčšinou to bolo ešte hlboko v 90tych rokoch, kedy sa slovenský ekonomický pokrok zdal byť v nedohľadne) hrnuli do svatby s niekým so Západnej Európy či USA v snahe presídliť do zeme zasľúbenej.

Niektoré sú v manželstve šťastné, niektoré zistili, že zasľúbená zem nie je ideálna a dotyčný cudzinec je tiež nakoniec obyčajný chlap so svojimi zvykmi a muchami a buď sa vrátili po rozvode na Slovensko, alebo ostali žiť v zahraničí. Avšak moje kamarátky, koré sa vydali za cudzincov v 21. storočí to už nerobili z ekonomických dôvodov. Jednak sa na Slovensku dnes žije ekonomicky porovnateľne a jednak už aj malé dieťa vie, že USA či Západná Európa nie sú krajiny bez problémov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S niektorými kamarátkami sme tiež svojho času rozpracovali celkom pekné teórie na tému nepoužiteľnosti slovenských mužov pre moderné manželstvo. Tieto teórie sme zväčša rozvíjali pri pohári vína vo filozofujúcej hladine. Zvlášť dobre to vždy išlo po porovnaní našich osobných trpkých skúseností s neandrtálskymi Slovákmi, ktorí si myslia, že žena má mať hormóny na to, aby ju bavilo umývať dlážky a ktorí neznesú ak by to náhodou niekedy na verejnosti vyzeralo, že je ich manželka v čomkoľvek múdrejšia ako oni.

Ale po odoznení alkoholového opojenia som si vždy v takýchto prípadoch spomenula, že tiež mám celkom slušný počat kamošiek, ktoré si nažívajú v šťastných manželstvách so Slovákmi a čuduj sa svete, sú to normálni slušní chlapi, ktorí sa chovajú k manželke ako k inteligentnej bytosti, v domácnosti pomôžu a o deti sa starajú... Tak mi vždy neostávalo než opustiť túto teóriu a priznať si, že možno oné trpké skúsenosti moje a iných dievčat sú vo veľkej miere spôsobené aj naším nešťastným vkusom pri výbere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som si kedysi vôbec nevedela predstaviť, že by som mala žiť s niekým, s kým nezdieľam spomienky na rovnaké detské knižky, večerníčky, absurdnosti pionierskych sľubov a celého totalitného obdobia, s kým sa nebudem môcť zabávať vymýšľaním nových ľubozvučných slovenských slov či analyzovať slovenskú politickú situáciu.

Keď môj vzťah s manželom začínal byť vážnejší, prepadla som celkom slušnej panike. Už na stálo sa musieť denno denne v angličtine vykoktávať? Riešiť otázku, kde budeme žiť? Potrebujem ja takéto problémy?

Potom som sa ale našťastie trochu ukľudnila a uvedomila si, že mám pri sebe úžasného chlapa, ktorý mi ochotne pomáha, keď sa cítim unavená, ktorý presne vie, kedy potrebujem počuť, že som krásna a múdra a šikovná, aj keď som práve po prebdenej noci spálila večeru, ktorý znesie neuveriteľne vysoké množstvo mojich niekedy dosť hlúpych rečí, ktorý je zvedavý na môj názor a teší sa, keď vyzerám múdro a ktorý ma má rád takú aká som a nevraví mi, že správna žena by mala byť taká či onaká...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A nebola by som hlúpa, keby som sa takéhoto človeka vzdala len preto, že sa bojím angličtiny a že je to Američan a nie Slovák? Tak som hlúpa nebola, skočila do toho po hlave a dnes máme svoj vlastný malý kúsok zasľúbenej zeme, ktorý nie je ideálny, ale pre nás krásny zhodou okolností v juhozápadnej Ugande... A politickú situáciu na Slovensku síce doma analyzujem iba ja, ale manžel má s tým celkom slušnú trpezlivosť a občas na jeho pobavenie tiež neplánovane tvorím nové anglické slová, väčšinou na ľubozvučnom slovenskom základe....

Tak ako tak rozmýšľam nad všetkými tými Slovenkami, ktoré sa vydávajú za cudzincov, nebude to nakoniec vo väčšine prípadov len tým, že viac cestujú a tým pádom jednoducho rastie šanca, že až stretnú toho svojho úžasného chlapa, tak to zhodou okolností nebude Slovák?

Katarina Pisutova

Katarina Pisutova

Bloger 
  • Počet článkov:  127
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Komunitný projekt v Ugande (www.lakebunyonyi.net), americký manžel, dve dcéry, online vzdelávanie a chuť cestovať a objavovať nové veci... Zoznam autorových rubrík:  africký životamerický životlen tak kecamSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu